Tinggalkan jejak anda di sini

Rabu, 25 Januari 2012

[ SPM ] Penanda wacana untuk memulakan ayat pendahuluan karangan



  1.  Sedasarwasa ini sering meniti dari bibir ke bibir umat manusia di segenap empat penjuru dunia ini tentang isu …·
  2.  Era pascaperindustrian dan pascaglobalisasi yang serba mencabar akal dan minda kita telah ….·
  3. Sudah terang lagi bersuluh, semakin hari kita semakin menghampiri ambang 2020.
  4.  Keadaan ini menandakan titik permulaan pelbagai cabaran dan rintangan yang bakal menghambat.·
  5. Dasawarsa ini, sama ada kita sedar atau tidak lantaran terlalu dihidangkan dengan pembangunan negara yang semakin gah di persada dunia. 
  6. Namun disebalik itu, kita acapkali tersentak oleh pelbagai permasalahan sosial yang beronal yang dicetuskan oleh rakyat kita sendiri.· 
  7. Dalam dunia yang dilingkari kemajuan sains dan teknologi ini …·
  8.  Sejak dua dan tiga dekad kebelakangan ini memang kita dapat menyaksikan...

Baca jer ? komen lah sikit !! hii :DD

11 KOMENTAR:

Aireen Bulan ♡ berkata...

thanks a lot! sangat membantu!

Tanpa Nama berkata...

terima kasih....:)
sangat membantu jugak...

Tanpa Nama berkata...

hahaxx... thanks alot guyzz !!

Tanpa Nama berkata...

very bad

Tanpa Nama berkata...

nak tulis karangan utk hari guru . tapi nak buat pendahuluan tak reti ..

Tanpa Nama berkata...

mana yang betul?? dasawarsa atau dasarwasa??? keliru aku...

Tanpa Nama berkata...

yang betul nya dasarwasa :)

Tanpa Nama berkata...

thx a lot

Tanpa Nama berkata...

Sngat mmbntu

Farahin Fadzil berkata...

thanks ehh

Farahin Fadzil berkata...

izinkan saya unutk copy paste sikit eh penanda wacana kat atas ni.terima kasih

like box

back to top

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

rainbow link

Segala apa yang tercoret adalah hak milik Dexq Bomb ^^,